Structura organizatorică
Organele de conducere ale Asociației sunt: Adunarea Generală a Asociației, Comitetul Director şi Consiliile de Industrie. Activitatea de zi cu zi a Asociației este gestionată de Secretariatul General al Asociației.
Comitetul Director
Comitetul Director al ALCCR este organul executiv al Asociației.
El se întruneşte cel puţin o dată la 3 luni în ședințe ordinare și la cererea oricărui membru al său, în ședințe extraordinare și este format din Președinții și Vicepreședinții Consiliilor de Industrie (Leasing și Credit de Consum).
Președintele Comitetului Director deține și funcția de Președinte al ALCCR și, respectiv, Vicepreședintele Comitetului Director este și Vicepreședinte al ALCCR.
Comitetul Director este responsabil pentru:
- punerea în executare a hotărârilor Adunării Generale a Asociației;
- gestionarea activităților Asociației;
- pregătirea proiectului Bugetului Anual al Asociației și raportarea cu privire la implementarea acestuia în fața Adunării Generale a Asociației;
- pregătirea propunerilor privind modificările parțiale ale Bugetului și a propunerilor privind nivelul contribuției anuale datorate de Membrii Asociației, conform Bugetului aprobat;
- pregătirea Raportului Anual privind activitățile Asociației, pentru a fi luat în discuție și aprobat de Adunarea Generală, incluzând un raport al Secretarului General și situații privind alte activități ale Asociației, conform solicitării Adunării Generale.
Deciziile Comitetului Director sunt executorii și angajează valabil Asociația în relația cu terții.
Comitetul Director este format din 6 membri, avand urmatoarea structura: un Presedinte, un Vicepresedinte si 4 membri.

CEO UniCredit Leasing Corporation IFN S.A.
Roxana Bujor
Președinte al Comitetului Director, Președinte ALCCR și Președinte al Consiliului de Leasing
Află mai multe
Roxana Bujor este CEO-ul UniCredit Leasing din decembrie 2024.
Roxana s-a alăturat echipei UniCredit în 2008 și a dobândit o experiență bogată și diversă în Corporate Banking. Este o profesionistă de excepție, absolventă a Academiei de Studii Economice din București, având un master in Financial Management and Investments, cu o carieră remarcabilă de peste două decenii în managementul bankingului corporativ. Cu o viziune strategică solidă și o înțelegere profundă a piețelor financiare, ea a condus cu succes echipe și proiecte complexe, contribuind decisiv la dezvoltarea și consolidarea unor portofolii de top în industrie.
Este recunoscută pentru leadershipul ei inspirator, integritatea profesională și abilitatea de a construi relații durabile cu partenerii de afaceri.

CEO UniCredit Consumer Financing IFN S.A.
Sorin Drăgulin
Vicepreședinte al Comitetului Director și Președinte al Consiliului Creditului de Consum
Află mai multe
Sorin Drăgulin este, începând din luna mai 2021, Președintele Directoratului UniCredit Consumer Financing având printre obiectivele sale cele mai importante în acest rol digitalizarea companiei și creșterea cotei de piață prin diversificarea canalelor de distribuție.
Sorin face parte din echipa UniCredit de 8 ani și deține o vastă experiență managerială în multiple arii de activitate în zona de business retail, în ultimii 4 ani înaintea preluării rolului în cadrul UniCredit Consumer Financing coordonând, din poziția de Director de Produse, Segmente și Managementul Valorii Clientului în cadrul diviziei de Retail a UniCredit Bank, dezvoltarea portofoliului de produse adresat persoanelor fizice și IMM și optimizarea mixului de produse deținut de aceștia.
Are o experiență în sistemul bancar de 16 ani, începută în ABN AMRO în aria de Marketing, urmată de o vastă experiență în multiple domenii de activitate din aria de Retail Banking. Începând cu 2013, a preluat poziția de Director de Canale Alternative în cadrul UniCredit Bank, având un rol determinant în dezvoltarea activității de retail prin creșterea portofoliului de clienți, dezvoltarea canalelor alternative de deservire a clienților, precum și prin continua îmbunătățire a experienței digitale a clienților. În același an, ca Head of Retail în cadrul RBS România, Sorin Drăgulin a asigurat transformarea modelului de business în perspectiva transferului cu succes al portofoliului de retail către UniCredit.

Director General BRD Sogelease IFN S.A.
Gabriel Mihai
Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului de Leasing
Află mai multe
Gabriel s-a alaturat echipei BRD Sogelease in anul 2018 in pozitia de Director Comercial, iar din 2024 este Director General al companiei, entitate parte a grupului BRD – Groupe Société Générale specializata in finantari de leasing pentru companii.
Gabriel și-a dezvoltat expertiza profesională de-a lungul a peste 20 de ani, dintre care majoritatea în industria bancară și de leasing. In activitatea sa, Gabriel a coordonat multiple echipe si proiecte, promovand permanent solutii prin care finantarea de leasing sa devina o solutie facila de acces la capital pentru companiile romanesti. De-a lungul acestei călătorii, centrarea pe client, calitatea și eficiența proceselor si dezvoltarea echipelor au fost și vor rămâne în centrul atenției sale.
Gabriel a absolvit Academia de Studii Economice si detine un master in Corporate and Investment Banking la SDA Bocconi School of Management.

Director General Adjunct Comercial BT Leasing Transilvania IFN S.A
Liviu Șerban
Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului de Leasing
Află mai multe
Cu o vastă experiență în industria auto și a leasingului financiar, Liviu Șerban ocupă funcția de Director General Adjunct Comercial al companiei BT Leasing Transilvania IFN S.A și este Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului de Leasing al ALCCR din mai 2025.
De aproape 17 ani la conducerea echipelor din mai multe companii auto si leasing, Liviu Șerban este pasionat de “creșterea oamenilor” cu care lucrează zi de zi. Pentru realizarea rezultatelor așteptate, echipa lucrează permanent la îmbunătățiri prin integrarea automatizărilor în business, astfel încât să se urmărească strategia acționarului majoritar – Grupul Banca Transilvania.
Vorbitor de limba engleză, germană și italiană, Liviu Șerban este totodată pasionat continuu de dezvoltarea personală și profesională. Din 2014 deține și un Executive MBA Program oferit de WU Executive Academy Vienna – University of Economics and Business.

Director General Provident Financial Romania IFN S.A.
Florin Bâlcan
Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului Creditului de Consum
Află mai multe
Florin Bâlcan este directorul general al Provident Financial România și deține acest rol din 2019. A devenit membru al echipei Provident Financial România în 2015, când a fost numit Director Regional de Risc pentru România, Ungaria și Bulgaria. Florin are o experiență de peste 20 de ani în sectorul financiar, timp în care a ocupat diferite roluri de senior în companii precum Citibank România, Citibank Republica Cehă, PricewaterhouseCoopers România sau Orange. Pasionat de matematică, Florin este co-fondatorul unui centru de pregătire la matematică pentru elevi, unde sunt folosite metode interactive de învățare. Florin este licențiat în relații economice internaționale (1999), diplomă obținută în cadrul Academiei de Studii Economice din București, dar a absolvit și cursurile unui masterat de comunicare la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (2002). De asemenea, este membru al Asociației Experților Contabili (ACCA) din 2010, absolvind cursurile acestei instituții în 2004.

Director General Mogo IFN S.A.
Lucian Prună
Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului Creditului de Consum
Află mai multe
Cu peste 15 ani de experiență în sectorul financiar-bancar și în industria IFN, Lucian Prună a acumulat o solidă expertiză în managementul vânzărilor, relațiilor cu clienții și administrarea operațiunilor bancare. Expertiza sa a fost dezvoltată în instituții precum RBS Bank, Banca Transilvania, Unicredit Bank și Raiffeisen Bank, în principal în departamente de vânzări și managementul echipelor. În industria financiară nebancară, a deținut poziții cheie ca Director General în companii autohtone sau parte a unor grupuri internationale. Lucian deține certificări în domeniul bancar, precum și în Comunicare, Opinie Publică, Managementul și Administrarea Afacerilor și Management de Proiect.

Nina Puiu
Secretar General al Asociației de Leasing și Credit de Consum din România
Află mai multe
Nina Puiu ocupă funcția de Secretar General al Asociației de Leasing și Credit de Consum din România din iunie 2018.
Nina Puiu are o experiență de peste 20 de ani în industria financiar-bancară, timp în care a ocupat poziția de Director Financiar și Director General Adjunct în cadrul unei companii de leasing și membru în Consiliul de Administrație în cadrul unei instituții bancare.
Cu experiență în zona executivă a instituțiilor financiare nebancare, Nina reprezintă acum la nivelul Asociației principalele instituții financiare de leasing și de credit de consum din România, aducându-și aportul la promovarea acestora, după cele mai bune practici și conform celor mai înalte standarde de profesionalism.
Nina Puiu este licentiață a Academiei de Studii Economice din București și Membru în numeroase corpuri profesionale financiare.
Secretarul General al Asociației este desemnat de Comitetul Director și își desfașoară activitatea în subordinea Comitetului Director și a Consiliilor de Industrie. Secretarul General asigură comunicarea cu și între Membrii Asociației și este responsabil pentru organizarea ședințelor organelor de conducere ale Asociației, participând totodată la acestea.
De asemenea, Secretarul General:
- coordonează compartimentele specializate ale Asociației și comitetele tehnice în conformitate cu calendarul anual al Asociației și cu agenda de lucru;
- realizează sesiuni de informare periodice punctuale pentru Comitetul Director și Consilii;
- avizează și semnează documentele și corespondența aferentă procesului de susținere a proiectelor Asociației;
- asistă Asociația în relația cu autoritățile de resort naționale și internaționale, cu media și cu alți terți, în acord cu deciziile Comitetului Director și potrivit Planului și Strategiei Asociației.
Adunarea Generală a Asociației
Adunarea Generală a Asociatiei este organul suprem de coordonare și control a activității ALCCR. Adunarea Generală a Asociației este alcatuită din toți Membrii Principali, Membrii Afiliati și Membrii Onorifici ai Asociației. Ea se intrunește cel puțin o dată pe an.
Principalele responsabilități ale Adunării Generale a Asociației sunt:
- definirea liniilor directoare și a strategiilor generale ale Asociației, aprobarea planurilor, programelor și obiectivelor specifice, la propunerea Comitetului Director și a Consiliilor;
- aprobarea Situațiilor Financiare Anuale, a Raportului de Audit și a Raportului Anual al Comitetului Director;
- aprobarea Bugetului Anual de venituri și cheltuieli, bilanțului contabil și Programului Anual;
- numirea și revocarea membrilor Comitetului Director și ai Consiliilor de Industrie;
- numirea și revocarea Auditorilor;
- aprobarea cererilor privind dobândirea calității de membru al Asociatiei;
- hotărârea cu privire la modificarea statutului de Membru (suspendare, revocare, etc), modificarea Statutului Asociației, deschiderea/înregistrarea de filiale ale Asociației;
- hotărârea cu privire la dizolvarea/lichidarea Asociației și cu privire la destinația activelor acesteia;
- hotărârea cu privire la orice alte probleme stabilite în competența sa prin Statut sau prin lege.
Președintele ALCCR. Vicepreședintele ALCCR
Președintele Comitetului Director asigură conducerea generală a Asociației. Totodată, el are obligația de a coordona și mijloci colaborarea între membrii Comitetului, precum și colaborarea Comitetului Director cu membrii Adunării Generale, a Consiliilor și Comitetelor de Specialitate, în scopul păstrarii acestor relații la un nivel eficient și efectiv. Vicepreședintele Comitetului Director exercită drepturile și îndatoririle Președintelui pe durata absenței acestuia.
Președintele și Vicepreședintele Comitetului Director, împreuna sau separat, au dreptul de a reprezenta Asociația în relația cu terții.
Consiile de industrie
Consiliile de Industrie sunt organele de coordonare ale industriei pe care o reprezintă.
Fiecare Consiliu de Industrie se reunește în sesiune ordinară o dată pe lună si în sesiuni extraordinare, ori de câte ori este necesar.
La nivelul ALCCR sunt organizate două Consilii de Industrie:
- Consiliul de Leasing – care coordonează activitățile specifice industriei de leasing;
- Consiliul de Credit de Consum – care coordonează activitățile specifice industriei de credit de consum, precum și activitățile instituțiilor de plată, membre ale ALCCR.
Consiliile de Industrie decid următoarele:
- fac propuneri Comitetului Director privind inițierea, participarea și încetarea activităților în domeniul în care își desfașoară activitatea membrii Industriei, în vederea promovării activităților și obiectivelor Industriei pe care o reprezintă și a Asociației în general;
- aprobă principiile de bază privind structura și funcționarea Comitetelor de Specialitate ale Industriei pe care o reprezintă;
- propun programe, planuri de dezvoltare și încheierea de acte juridice de interes pentru industria pe care o reprezintă și decid cu privire la organizarea și participarea la evenimente publice de interes pentru Industria pe care o reprezintă.
Comitetele de specialitate
Comitetele de Specialitate sunt structuri interne consultative, organizate și functionând în subordinea Consiliilor de Industrie, pe diferite domenii de specialitate, precum: Juridic și de Conformitate, Logistic, Risc, Financiar, de Contabilitate, Taxe și Raportare, Marketing și Relații publice și Strategie.
Comitetele de Specialitate se întrunesc lunar sau ori de câte ori este necesar. Ele sunt coordonate de un Președinte.
Auditorul extern
Auditorul Extern supraveghează activitatea financiară a Asociației și informează Adunarea Generală cu privire la toate aspectele pe care le consideră oportune cu privire la controlul financiar al Asociației.