Data
18 noiembrie 2025
Organele de conducere ale Asociației sunt: Adunarea Generală a Asociației, Comitetul Director şi Consiliile de Industrie. Activitatea de zi cu zi a Asociației este gestionată de Secretariatul General al Asociației.
Comitetul Director al ALCCR este organul executiv al Asociației.
El se întruneşte cel puţin o dată la 3 luni în ședințe ordinare și la cererea oricărui membru al său, în ședințe extraordinare și este format din Președinții și Vicepreședinții Consiliilor de Industrie (Leasing și Credit de Consum).
Președintele Comitetului Director deține și funcția de Președinte al ALCCR și, respectiv, Vicepreședintele Comitetului Director este și Vicepreședinte al ALCCR.
Comitetul Director este responsabil pentru:
Deciziile Comitetului Director sunt executorii și angajează valabil Asociația în relația cu terții.
Comitetul Director este format din 6 membri, avand urmatoarea structura: un Presedinte, un Vicepresedinte si 4 membri.

Raluca Mihaela Popescu-Goglea este din septembrie 2025 CEO la UniCredit Leasing România.
A ocupat poziții relevante în cadrul UniCredit Bank în România și la nivelul Grupului UniCredit, acoperind multiple roluri și responsabilități în zona de Corporate. În ultimii trei ani, a fost Vicepreședinte Executiv al Diviziei Corporații a UniCredit Bank, anterior deținând poziția similară în UniCredit Bulbank Bulgaria, din 2019. Raluca a absolvit Academia de Studii Economice din București și are un MBA obtinut la Universitatea din Ottawa și Bucharest Business School.

Emil Mitescu a ocupat poziția de Director Coordonator Aria Strategie și Transformare în cadrul Alpha Bank România, iar din august a preluat rolul de CEO UniCredit Consumer Financing.
Emil are o experiență de 23 de ani în domeniul bancar pe piața din România, din care peste 17 ani în Grupul Alpha, unde a coordonat ariile de strategie, strategie digitală&inovare si managementul schimbării. Din octombrie 2023, a făcut parte din echipa de coordonare a procesului de fuziune dintre UniCredit Bank și Alpha Bank România.

Gabriel s-a alaturat echipei BRD Sogelease in anul 2018 in pozitia de Director Comercial, iar din 2024 este Director General al companiei, entitate parte a grupului BRD – Groupe Société Générale specializata in finantari de leasing pentru companii.
Gabriel și-a dezvoltat expertiza profesională de-a lungul a peste 20 de ani, dintre care majoritatea în industria bancară și de leasing. In activitatea sa, Gabriel a coordonat multiple echipe si proiecte, promovand permanent solutii prin care finantarea de leasing sa devina o solutie facila de acces la capital pentru companiile romanesti. De-a lungul acestei călătorii, centrarea pe client, calitatea și eficiența proceselor si dezvoltarea echipelor au fost și vor rămâne în centrul atenției sale.
Gabriel a absolvit Academia de Studii Economice si detine un master in Corporate and Investment Banking la SDA Bocconi School of Management.

Cu o vastă experiență în industria auto și a leasingului financiar, Liviu Șerban ocupă funcția de Director General Adjunct Comercial al companiei BT Leasing Transilvania IFN S.A și este Membru al Comitetului Director și Vicepreședinte al Consiliului de Leasing al ALCCR din mai 2025.
De aproape 17 ani la conducerea echipelor din mai multe companii auto si leasing, Liviu Șerban este pasionat de “creșterea oamenilor” cu care lucrează zi de zi. Pentru realizarea rezultatelor așteptate, echipa lucrează permanent la îmbunătățiri prin integrarea automatizărilor în business, astfel încât să se urmărească strategia acționarului majoritar – Grupul Banca Transilvania.
Vorbitor de limba engleză, germană și italiană, Liviu Șerban este totodată pasionat continuu de dezvoltarea personală și profesională. Din 2014 deține și un Executive MBA Program oferit de WU Executive Academy Vienna – University of Economics and Business.

Florin Bâlcan este directorul general al Provident Financial România și deține acest rol din 2019. A devenit membru al echipei Provident Financial România în 2015, când a fost numit Director Regional de Risc pentru România, Ungaria și Bulgaria. Florin are o experiență de peste 20 de ani în sectorul financiar, timp în care a ocupat diferite roluri de senior în companii precum Citibank România, Citibank Republica Cehă, PricewaterhouseCoopers România sau Orange. Pasionat de matematică, Florin este co-fondatorul unui centru de pregătire la matematică pentru elevi, unde sunt folosite metode interactive de învățare. Florin este licențiat în relații economice internaționale (1999), diplomă obținută în cadrul Academiei de Studii Economice din București, dar a absolvit și cursurile unui masterat de comunicare la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (2002). De asemenea, este membru al Asociației Experților Contabili (ACCA) din 2010, absolvind cursurile acestei instituții în 2004.

Cu peste 15 ani de experiență în sectorul financiar-bancar și în industria IFN, Lucian Prună a acumulat o solidă expertiză în managementul vânzărilor, relațiilor cu clienții și administrarea operațiunilor bancare. Expertiza sa a fost dezvoltată în instituții precum RBS Bank, Banca Transilvania, Unicredit Bank și Raiffeisen Bank, în principal în departamente de vânzări și managementul echipelor. În industria financiară nebancară, a deținut poziții cheie ca Director General în companii autohtone sau parte a unor grupuri internationale. Lucian deține certificări în domeniul bancar, precum și în Comunicare, Opinie Publică, Managementul și Administrarea Afacerilor și Management de Proiect.

Nina Puiu ocupă funcția de Secretar General al Asociației de Leasing și Credit de Consum din România din iunie 2018.
Nina Puiu are o experiență de peste 20 de ani în industria financiar-bancară, timp în care a ocupat poziția de Director Financiar și Director General Adjunct în cadrul unei companii de leasing și membru în Consiliul de Administrație în cadrul unei instituții bancare.
Cu experiență în zona executivă a instituțiilor financiare nebancare, Nina reprezintă acum la nivelul Asociației principalele instituții financiare de leasing și de credit de consum din România, aducându-și aportul la promovarea acestora, după cele mai bune practici și conform celor mai înalte standarde de profesionalism.
Nina Puiu este licentiață a Academiei de Studii Economice din București și Membru în numeroase corpuri profesionale financiare.
Secretarul General al Asociației este desemnat de Comitetul Director și își desfașoară activitatea în subordinea Comitetului Director și a Consiliilor de Industrie. Secretarul General asigură comunicarea cu și între Membrii Asociației și este responsabil pentru organizarea ședințelor organelor de conducere ale Asociației, participând totodată la acestea.
De asemenea, Secretarul General:
Adunarea Generală a Asociatiei este organul suprem de coordonare și control a activității ALCCR. Adunarea Generală a Asociației este alcatuită din toți Membrii Principali, Membrii Afiliati și Membrii Onorifici ai Asociației. Ea se intrunește cel puțin o dată pe an.
Principalele responsabilități ale Adunării Generale a Asociației sunt:
Președintele Comitetului Director asigură conducerea generală a Asociației. Totodată, el are obligația de a coordona și mijloci colaborarea între membrii Comitetului, precum și colaborarea Comitetului Director cu membrii Adunării Generale, a Consiliilor și Comitetelor de Specialitate, în scopul păstrarii acestor relații la un nivel eficient și efectiv. Vicepreședintele Comitetului Director exercită drepturile și îndatoririle Președintelui pe durata absenței acestuia.
Președintele și Vicepreședintele Comitetului Director, împreuna sau separat, au dreptul de a reprezenta Asociația în relația cu terții.
Consiliile de Industrie sunt organele de coordonare ale industriei pe care o reprezintă.
Fiecare Consiliu de Industrie se reunește în sesiune ordinară o dată pe lună si în sesiuni extraordinare, ori de câte ori este necesar.
La nivelul ALCCR sunt organizate două Consilii de Industrie:
Consiliile de Industrie decid următoarele:
Comitetele de Specialitate sunt structuri interne consultative, organizate și functionând în subordinea Consiliilor de Industrie, pe diferite domenii de specialitate, precum: Juridic și de Conformitate, Logistic, Risc, Financiar, de Contabilitate, Taxe și Raportare, Marketing și Relații publice și Strategie.
Comitetele de Specialitate se întrunesc lunar sau ori de câte ori este necesar. Ele sunt coordonate de un Președinte.
Auditorul Extern supraveghează activitatea financiară a Asociației și informează Adunarea Generală cu privire la toate aspectele pe care le consideră oportune cu privire la controlul financiar al Asociației.